სოციალური პროექტი
პროეტის სახელწოდება : ,,მოვიარე საქართველო“
პროეექტის შინაარსი და აქტუალობა :
ჩვენი სკოლის უმრავლესობას აზერბაიჯანლი ბავშვები შეადგენენ, ქართველ და აზერბაიჯანელ ბავშვებთან ერთად ასევე სწავლობენ სხვა უმცირესობებიც:სომხები,ოსები,რუსები, და ასირიელები. მიუხედავად იმისა რომ სკოლაში ისწავლება საგანი-მუსიკა,მაინც არსებობს პრობლემა იმის შესახებ რომ ,მოსწავლეებმა არ იციან იმ ქვეყნის მუსიკალური კულტურა ,სადაც ისინი ცხოვრობენ .
პროექტის ფარგლებში დაგეგმილი აქტივობები ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს გაეცნონ საართველოს კუთხეების მუსიკალურ საკრავებს,შემსრულებლებს,ასევე მოირგებენ ეროვნულ სამოსს,შეასრულებენ ამა თუ იმ კუთხის ცეკვას ,სიმღერას.
საფეხური/კლასი
საბაზო და საშუალო
პროექტის განხორციელების დრო:
15.03.2019 -16.04.2019
პროეტის სასწავლო მიზნები:
პროექტის მიზანი:
მოსწავლეების დაინტერესება ქართული ფოლკლორით ; სასკოლო თმის ყველა რგოლს შორის კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების განმტკიცება
მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეებს განუვითარდებათ მუსიკის მოსმენის კულტურა,გაეცნობიან მუსიკოს შემსრულებლებს,შეისწავლიან ამა თუ იმ კუთხის სიმღერებს და ცეკვებს,გაეცნობიან საკრავებს,შევძლებთ სასკოლო თემის ყველა რგოლს შორის კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების განვითარებას.
პროექტის განხორციელების რისკები:
კონცერტის მიმდინარეობისას ელექტროენერგიის გათიშვა;
მშობლების ნაკლები მხარდაჭერა ორგანიზაციულ საკითხებში.
რისკების თავიდან აცილების გზები:
ცხელ ხაზზე დარეკვით ენერგოპროჯორჯიასთან ელექტროენერგიის არგათიშვასთან დალაპარაკებით მოლაპარაკება;
მშობლებთან შეხვედრა მოსწავლეების ფორმებთნ დაკავშირებით და მათი აზრის და შესაძლებლობების გათვალისწინება;
აქტივობები:
სკოლის დირექციასთან შეხვედრა და მათი დაინტერესება,დისკუსია თემაზე ,,ქართული ფოლკლორი“
· მშობლებთან შეხვედრა და მათი აქტიური ჩართვა შემოქმედებით პროცესში.
· პროექტის იდეის განხილვა და სამომავლო აქტივობების დაგეგმვა,პასუხისმგებელი და დაინტერესებული პირების გამოკვეთა
· მოსწავლეების გადანაწილება ჯგუფებში ,სასურველი კუთხის მუსიკალური კულტურის არჩევა
· კვლევა ძიების პროცესი,ანსამბლებთან შეხვედრა,ფოტო და ვიდეო მასალის შეგროვება.
· მოძიებული ინფორმაციის დახარისხება.
· სასურველი სიმღერის და ცეკვის შერჩევა (ამა თუ იმ კუთხის ფოლკლორის წარმოსაჩენად)
· მოსწავლეების შერჩევა სიმღერებისთვის და ცეკვებისთვის
· შერჩეული სიმღერის დამუშავება,ცეკვის ილეთების შესწავლა.
· სარეკლამო ბროშურების დამზადება
· სარეკლამო ბროშურების დარიგება სკოლაში და თემში.
· პროექტის ბოლოს პრეზენტირება პროექტის-,,მოვიარე საქართველო“
პროექტის მონიტორინგი
საპროექტო აქტივობები
|
ვადა
|
მოსალოდნელი შედეგი
|
საჭირო რესურსი
|
პასუხისმგებელი პირი
|
მოხდა სკოლის დირექციასთან შეხვედრა, მათი პრობლემით დაინტერესება, გაიმართა დისკუსია თემაზე ,,ქართული ფოლკლორი’’
|
15. 02
|
პროექტის განხორციელებასთან დაკავშირებულ ორგანიზაციულ და მატერიალურ საკითხებში მხარდაჭერა
|
მოსწავლეები
საკლასო ოთახი
სკოლის დირექცია
|
პედაგოგი
ინგა თირქია
|
მოეწყო მშობლებთან შეხვედრა .მოხდა მათი აქტიური ჩართვა შემოქმედებით პროცესში.
|
25.02
|
მშობლების დაინტერესება და მხარდაჭერა.
|
მშობლები,მასწავლებელი საკლასო ოთახი.
|
პედაგოგი,
მშობლები
|
მოსწავლეები გაეცნენ , განიხილეს პროექტის იდეა, დაგეგმეს სამომავლო აქტივობები.
|
26.02
|
მოსწავლეების დაინტერესება და აქტიური ჩართვა
|
მშობლები,საკლასო ოთახი
|
პედაგოგი,
მშობლები
|
მოხდა მოსწავლეების გადანაწილება ჯგუფებში,
მოსწავლეებმა აირჩიეს ის კუთხეები რომელის შესახებაც დაამუშავებენ ინფორმაციას.
|
28.02
|
ჯგუფების დაკომპლექტება, მოსწავლეების დაინტერესება თითოეული კუთხის ფოლკლორისადმიდა მათ მიერ სასურველ კუთხის არჩევა,რომლის შესახებაც მოამზადებენ პრეზენტაციას
|
მოსწავლეები,საკლასო ოთახი,პროექტორი ,კომპიუტერი,პოვერპოინტში მომზადებული მასალა
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
მოსწავლეები ჩერთვნენ კვლევა ძიების პროცესში,შეხვდნენ ანსამბლ ,,ლილეს’’ გადაიღეს ფოტოები,ჩაწერეს მათთან ინტერვიუ.
|
4.03
|
მოსწავლეების ჩართულობა კვლევა- ძიების პროცესში.
შეხვედრა სოფ. ციხისძირის კულტურის სახლთან არსებულ ქორეოგრაფიულ ანსამბლ -,,ლილე’’-ს ხელმძღვანელთან.
|
მოსწავლეები,დამხმარე სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,მცხეთის რაიონ სოფ.ციხისძირის კულტურის სახლთან არსებული ქორეოგრაფიული ანსამბლი,,ლილე’’ ,ფოტო აპარატი.
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
მოსწავლეებმა დაახარისხეს მოძიებული ინფორმაცია
|
5.03
|
მოძიებული ინფორმაციის გაანალიზება
|
პროექტორი,
|
პედაგოგი მოსწავლეები
|
მოსწავლეებმა აარჩიეს სასურველი ცეკვა და სიმღერა.
|
6.03
|
შეარჩევა იმ ცეკების და სიმღერების, რომლის შესრულებაც სურთ ღონიძიებაზე.
|
მასწავლებელი,მოსწავლეები,აუდიო და ვიდეო მასალა.
ცეკვის პედაგოგი.
|
პედაგოგი მოსწავლეები
|
მოსწავეელმა ცეკვის და მუსიკის მასწავლებლებთნ ერთდ დაიწყეს შერჩეული სიმღერების და ცეკვების დამუშვება
|
26.03
|
ქართულ-ხალხური ცეკვის და სიმღერის შესწავლა და შემდგომ წარადგენა ღონისძიებაზე.
|
მოსწავლეები,მასწავლებელი,სკოლის დარბაზი,ადიო მასალა,ქართული ხალხური ინსტრუმენტები,ცეკვის პედაგოგი.
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
მოხდა სარეკლამო ბროშურების დამზადება.
|
10.04
|
სარეკლამო ბროშურების შექმნა.
|
ფერადი ფურცლები ,ისტის ოთხი,ისტის პედაგოგი.
|
მოსწავლეები მასსწავლებელი
|
მოსწავლეებმა თემში და სკოლის საზოგადოებაში დაარიგეს ბროშურები.
|
11.04
|
მოსწავლეების მიერ დამზადებული სარეკლამო ბროშურებით , სასკოლო თემისთვის ინფორმაციის მიწოდება ქართული ფოლკლორის შესახებ .
|
მოსწავლეები,მოსწავლეების მიერ დამზადებული ბროშურები.
| |
პროექტის ბოლოს მოხდა პროექტის ,,მოვიარე საქართველო“ს პრეზენტირება . მოეწყო კონცერტი.
|
16.04
|
პროექტის შედეგის ანალიზი
|
საინიციატივო ჯგ.დირექცია მშობლები,პროექტორი ,კომპიუტერი,ნაციონალური ფორმა,ინსტრუმენტები,მიკროფონი.
|
პედაგოგი
|
რეფლექსია
პროექტი წარიმართა გეგმის მიხედვით ,ჩემს მიერ დაგეგმილი აქტივობები განხორციელდა გეგმის შესაბამისად, რომელიც მიზნის მისაღწევად იყო მიმართული. იყო პრობლემებიც, ზოგიერთი მოსწავლის ავადმყოფობის გამო მოხდა სხვა მოსწავლით ჩანაცვლება , აგრეთვე სხვადასხვა კუთხის ნაციონალური ტანსაცმელის შოვნა გაუჭირდათ მოსწავლეებს, ამ პრობლემის მოსაგვარებლად დაგვჭირდა ჩვენი სკოლის ახლომდებარე სკოლებთან არსებული ფოლკლორული ანსამბლების დახმარება.
ყველაზე წარმატებული კომპონენტი იყო მშობლებთან და მოსწავლეებთან თანამშრომლობითი ურთიერთობა. მშობლების მადლიერების და შვილებით აღფრთოვანების ემოციები.
ამ პროექტის განხორციელების შედეგად მოხდა სასკოლო თემის ყველა რგოლს შორის კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების განმტკიცება და მზაობა შემდგომი თანამშრომლობისათვის. მივიღეთ დაინტერესებული მშობელი, მოტივირებული მოსწავლეები. მოსწავლეებს განუვითარდათ თანამშრომლობითი უნარები, გამოუმუშავდათ ხელოვნებისა და კულტურის აღქმის უნარი, გაუღრმავდათ ქართული ფოლკლორის მიმართ ინტერესი , ჩამოუყალიბდათ პრაქტიკული ჩვევები ,რომლებიც მათი შემოქმედებითი უნარების გახსანას და ამოქმედებას ემსახურება.
No comments:
Post a Comment